Örestrand

- Båtar, hav och strand

Professionell telefonpassning ger ett seriöst intryck

Har ditt företag problem med att svara på alla telefonsamtal - och i så fall, hur många potentiella affärer missar ni genom detta? Frågan är relevant sett till att många företag idag - inom alla tänkbara branscher - har svårigheter i att ta samtal under vissa tider och detta av den enkla anledningen att man arbetar då. Alla företag kan heller inte dras med kostnaden av exempelvis en receptionist.

Ringer en kund efter exempelvis en snickare så kommer denne heller inte att ringa fler än en- kanske två gånger innan samtalet går vidare till en konkurrent. Därav vår fråga om hur många kunder man missar genom det faktum att man inte kan svara. Professionell telefonpassning är en bra, prisvärd lösning på detta problem.

Så fungerar telefonpassning

Lösningen är lika enkel som genial. Som företag så anlitar ni en extern partner som svarar i telefonen när ni inte kan. Telefonpassning innebär att det företag ni anlitar tar hand om era kunder då ni inte kan. Det kan då innebära att möten bokas in, att återkoppling utlovas snarast - från er - eller att exempelvis företaget ser till att ge er ett positivt ansikte utåt.

Telefonisterna är utbildade, serviceinriktade och - framförallt - pålästa om er verksamhet. De vet hur de ska svara, vad de ska säga, när ni kan återkoppla och de vet exakt också när de ska svara. Det kommer ni nämligen överens om innan. Svaret kan ske efter ett visst antal signaler, efter exempelvis kontorstid - även under helger - eller då det tutar upptaget. Givetvis så sker svaret i ert namn.

Genom telefonpassning via WeCall eller Telec så faller inget mellan stolarna och en annan fördel är att ni också slipper en massa avbrott i ert arbete. Hur många samtal förstör egentligen er arbetsdag? Genom telefonpassning så slipper ni tappa kunder samtidigt som ni slipper tappa arbetsrytmen. Win-Win!

26 jan 2021